Georg Berg A/S

Georg Berg A/S går i skyen

Grundig analyse resulterede i leverance til aftalt tid, kvalitet og pris

I starten af 2015 viste der sig en række problemer hos Georg Berg A/S. Disse omfattede flere servernedbrud, især et alvorligt nedbrud på postsystemet fik alarmklokkerne til at ringe. Det skete to gange at Exchange serveren løb tør for plads med det resultat at posten ikke virkede. Georg Bergs dokumenthåndteringsserver oplevede samme problem.

Det er et alvorligt problem for en virksomhed som Georg Berg A/S, som er helt afhængig af digitale hjælpemidler.

Der skulle med andre ord gøres noget og det hurtigt.

Direktør Christian Berg lavede aftale med IT Business Center om at foretage en grundig gennemgang af udstyr og netværk. IT Business Center gennemførte analysen og fremlagde forslag til en handlingsplan, som omfattede en omlægning af post til Office365 i skyen, så den skrantende Exchangeserver kunne nedlægges. Dertil en del tilretninger på hver enkelt arbejdsstation og en generel oprydning i udstyr og systemer.

Søren Jensen, IT Business Center fortæller om arbejdet med analysen: - Vi kortlagde først Georg Bergs servere og netværk og fik derefter styr på alle arbejdsstationer, hvad de brugte af applikationer og hvor samt hvordan de blev brugt. Nogle er stationære men mange medarbejdere er mobile og skal kunne have adgang til deres data hvor som helst fra.

- Vi fandt alarmer på mange netværksenheder, servere der var installeret lidt tilfældigt og rigtig mange advarsler i diverse logfiler. Især flytning af mailbokse skulle planlægges nøje, så der kunne opnås mindst mulig forstyrrelse af driften i virksomheden.

- Det tog lidt tid at skrue den rigtige løsning sammen, men da vi havde fundet den rigtige vej, så var direktør Christian Berg ikke sen til at acceptere og spørge hvornår vi kunne være færdige!

- Projektet blev gennemført til aftalt tid og pris, hvad man ikke er forvænt med, når det er IT-projekter, udtaler direktør Christian Berg. - Vi lukkede en torsdag kl. 16, hele firmaet tog på et arrangement og næste morgen, efter et formiddagsmøde var overstået, kunne de første brugere igen bruge deres computere med friske opdateringer og alle e-mails i vante folder. Det er få procent fejl, vi har oplevet og de er blevet klaret meget hurtigt efterfølgende.

- Det har stor værdi i en virksomhed som vores, hvor vi skal være i kontakt med omverden hele tiden for at vi kan overholde vores deadlines, at en IT-leverance kan gennemføres så professionelt.

- Vores medarbejdere er online hele dagen, enten på kontoret eller på pladserne, og Office365 har gjort livet en hel del lettere for os.

Virksomhedsprofil